8 Ocak 2015 Perşembe

Onlarda Bir Can, Sokaktaki Can'lara Sahip Çıkalım



Onlarda Bir Can, Sokaktaki Can'lara Sahip Çıkalım


Merhabaaa, bugün ' Onlarda Bir Can, Sokaktaki Can'lara Sahip Çıkalım ' konu başlığı altında çevremizdekileri bilinçlendirmek amaçlı bir yazı hazırladım. 


Bildiğiniz gibi 3 gündür çok kar yağıyor ve sibirya soğuğu olduğu söyleniyor, zaten hava eksi derecelerde. Belki siz farkında değilsiniz ama bu soğukta dışarıda sahipsiz olan sokak kedileri,köpekleri veya kuşlar ölüyor.


Tüyleri onları yeterince korumuyor, kışın bir köpek 17 saat , bir kedi 6 saat aç kalırsa donarak ölüyor. Elimizden geldiğince onlara yardım etmeliyiz, eğer elimizden birşey gelmiyorsa 153 ü arayarak belediyeden yardım isteyebilirsiniz.

Onlara yaşam gücü vermek için nereden başlayabiliriz? Nasıl yardım edebiliriz?

Onlarda Bir Can, Sokaktaki Can'lara Sahip Çıkalım

Kapınızın önüne, onların rahat görüp içebileceği yerlere bir tas, bir kap su koyun. 

Onlarda Bir Can, Sokaktaki Can'lara Sahip Çıkalım

Migroslarda, internette satılan bu dostluk maması sadece 1 tl, hatta 1 alana 1 hediye yani 2 tanesi 1 tl ye geliyor. Sadece 1 tl, durumunuz kötü olmadıkça alabilecek düzeyde bir miktar. Şahsen ben birkaç paket alıp sokağın, otoparların belirli kısımlarına döktüm. Birçok paket daha almayı düşünüyorum. Bu kampanyayı yapanı tebrik etmek lazım. Özelliklede kedi köpek sahibi olanların bu kampanyayı desteklemesi lazım olduğunu düşünüyorum. Bizim evimizdeki kedi veya köpeklerimize 50-60tl para vererek mama alıyoruz, peki ya sokaktaki kedinin bizim kedimizden bir farkı var mı? Onlardan 1tl yi çok görmemeliyiz bence. Bende dahil.

Onlarda Bir Can, Sokaktaki Can'lara Sahip Çıkalım

Onların barınabilecekleri yerler lazım. Ben size demiyorumki evlerinize alın, ki alanlarda var burdan onları tebrik ediyorum. Ama en azından ya barınabilecekleri küçük kutular koyun müsait yerlere veya otoparklarınızı açın, hiç olmadı apartmanınıza alın.

Onlarda Bir Can, Sokaktaki Can'lara Sahip Çıkalım

Kuşlarıda unutmamak lazım. Benim anneannem penceresinin önüne kutular koyar,kutulara kırıntılarını koyar. Sizde bu ve buna benzer şeyler yapıp hayvanlara destek olabilirsiniz.

Yediğiniz yemeklerin artıklarını bir kaba koyarak kapı önlerine veya uygun yerlere koyarak bir çok canı hayatta tutabilirsiniz.

Birazcık empati yaparak onların durumlarını anlayabilirsiniz. Dışardasınız, hava çok soğuk,yatacak yeriniz yok, içeceğiniz bir su veya yiyeceğiniz bir yemek, derdinizide anlatacak bir diliniz yok. Napardınız?

Hepinizin yorumlarını, fikirlerini bekliyorum vede desteğinide...


Yazılarımı beğeniyorsanız ve kaçırmak istemiyorsanız sağ taraftaki bu siteye katılın butonuna veya  Buraya tıklayabilirsiniz. :)Bu yazı hakkındaki yorumlarınızı,görüşlerinizi, sorularınızı merakla bekliyorum. :)

Bana Ulaşabileceğiniz Başka Adresler;


TWITTER için :
twitter.com/YasminDelrey
INSTAGRAM için :
Instagram.com/sanatinsaklisirlari
GOOGLE PLUS için : plus.google.com/u/0/+YasminDelRey/posts
GMAİL için : yasmindelrey@gmail.com
YOUTUBE KANALI için : http://www.youtube.com/channel/UCjTzVEOKxVttOkDgB1nXaqg

Yazimi okudugunuz ve ziyaretiniz icin cok tesekkur ederim.


Sevgilerle YasminDelRey




4 yorum:

  1. merhaba sizi takipteyim bende bloğuma beklerim sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. kesinlikle katılıyorum, bu kampanya da iyiymiş devam ediyorsa yararlanacağım, ama zaten kampanya olmasa da mama bırakıyorum belli noktalara. geçen de bi kediye seslendim mama koyarken gel pisipisi diye, öyle bir bakışı vardı ki, dili olsa pisipisi de nedir yahu diyecek, hiç ilgi görmemiş ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kiyamam yaa, oylesine sevimlilerki kendimi zor tutuyorum.

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
back to top