20 Eylül 2014 Cumartesi

YGS / LYS 'ye universite sinavina gireceklere tavsiyeler! , universite kazanmak icin ne yapmali?

Merhaba arkadaslar, bende bu sene ygs,lys ye girdim ve amacima ulastim. Dilerim ki hepiniz istediginiz yerleri kazanirsiniz, bunun icin sizlere verecegim tavsiyeleri degerlendirmenizi isterim. Cok faydasi olacagina eminim. Ilk once daha onceden yazdigim ve bircok kisi tarafindan ilgi goren yazimi sizinde okumanizi isterim.buraya tiklayarak ygs/lys hakkinda yazdigim onceki yazima ulasabilirsiniz.


SORULARIMIZ / SORUNLARIMIZ
1.Ne kadar calismali?
2.Dershaneye gitmeli mi?
3.Dershanenin yarari var mi?
4.Calistigimiz ortam nasil olmali?
5.Hangi kaynaktan yararlanmali?
6.Ne kadar deneme cozmeli?
7.Nasil calisilmali?
8.Dikkatimizi nasil arttirabiliriz?
9.Bizden beklenen ne?
10.Hayallerimizin, isteklerimizin boyutu nekadar olmali?
11.Istedigimiz universite ve bolumden emin miyiz?
12.Eglenceye ne kadar vakit ayirmali?
13.Nasil hiz kazanilir?

CEVAPLARIMIZ
1.
 Okulda, gittigimiz dershanelerde 8 saatten fazla calismaniz gerektigini soyluyorlar, yok oyle bi dunya okadar calissak tipi en iyi yerlerde okurdum ki ona bile fazla. Sizin tek yapmaniz gereken planli calismak. Bir sene icinde en cok duydugun laflardan biri planli calismakti. Herkese gore degisir gunde kac saat calisacaginiz. Eger kapasiten iyiyse yada gercekten planli calisiyosan gunde 2-3 saat bile yeter. Benim arkadaslarimdan gunde 2 saat bile calismayip devlette muhendislik kazananlar oldu buyuzden kisiden kisiye degisir diyorum ya. Ayni konuya fazla zamaninizi harcamayin. Haftalik plan yapin o plana uyun. Yapabiliyosaniz vede uyacaksaniz yillik plan yapin tum konulari ortaya dokun ve neyi nezaman calisacaginizi yazin. Ve o plana uyun. Ancak oyle yetisir konular. Heleki sayisalsaniz plan olmazsa olmaz cunku cok konu var. Yani plani yaptiginizda nekadar konunuzun kaldigini rahatlikla anlayabilir ve planli gittiginiz icinde konulari bitiremeyip yetistirememe telasini yasamamis olursunuz. Istediginiz yeri kazanmak icinse gunde en 2 konu bitirmek sizi hedefinize yakinlastirir, artik kac saat surer o da size ve sizin anlayabilmenize bagli :) tekrarliyorum planli calisin, gunde en az 2 konu bitirmek SART!

2. Ve 3.
 Ben dershaneye gittim. Verdigim paraya yazik oldu diyebilirim. 2. doneme girmeden biraktim. Oraya zaten konu ogrenmek icin degil bildiginiz konulari yuzeysel olarak ustunden gecmek icin gidiyorsunuz. Benim bilmedigim konulari yuzeysel olarak anlatirlarsa ben nasil ogrenirim hadi onu gectim bildigim konuyu tekrar etmesi unutmamami sagliyor ama ben onu evdede yapardim tamamiyle vakit kaybi oldugunu dusunuyorum. Verdikleri kaynaklara lafim yok hepsini cok iyi kaynaklardi hepsinin cok yarari oldu. Fem dershanesinin cok iyi oldugunu soylediklarinden fem e gittim ama buyik dershanelere gitmeniz cok daha iyi en azindan birebir calisma imkaniniz daha fazla oluyor vede sinif az kisi oldugundan rahat oluyor. Bana butige yazil dediklerinde milletin onerilerine kanip fem diye tutturdum sonra pisman oldum. Elbette hocalar iyi evet cok guzel anlatiyor kaynaklari super ama kendinizin yapabilecegi seyler bunlar bilmediginiz konularo anlamayacaginiz surece neden tekrara gidesiniz onun yerine bilmediginiz konular icin hoca cagirin birebir cok daha iyi ogrenirsiniz.

4.
 Duydugunuz bircok seyi size soylemek istemiyorum ama masanizda ilginizi cekecek seyler olmasin, aydinlik ortamda olun, masaniz kalabalik olmasin, soft renkleri tercih edin, ihtiyaciniz olan arac gerecler yaninizda olsunki ders calisirken lazim birsey olursa kalkmayin, sessiz ortam olsun tamamdir:)

5.
 Size onerim eger soru bankasi ve konu anlatimli kitap alicaksaniz ayni kaynaktan almayin derim cunku ayni cesit sorulara rastliyosunuz busefer ezberlersiniz kotu olur. Ben guvenderde oyle yapmistim cok benzer sorular vardi. Ama femde oyle olmadi. En cok konu kavrama ve temel icin fem simetriyi tavsiye ediyorum. Biraz detayli ve uzun anlatmis zaman kaybi yasatabiliyor size ama herseyi tastamam anliyorsunuz. Temeliniz varsa femin sorubankalari guvenderin soru bankalari iyi oluyor ben en cok hatta hep femi kullandim. Bende her yayindan kitap vardi hep bos kaldi. Almadan once cevrenize sorunda alin. Anlamadiginiz agur bir konu varsa matematikteki integral konusu gibi onu ayri olarak konu anlatimli kitapcik alabilirsiniz. Celalaydin ve karekok yayinlari guzeldir boyle konu konu anlatan yayinlardanda yararlanin ama herseyede bundan almayin kalin,detayli ve cok soru var bitirmekte zorlanirsaniz. Dedigim gibi en zorlandiginiz konuyu alirsaniz cok iyi pekistirirsiniz.

6.
 Ben cok deneme cozme taraftariyim. Ama kendimin az cozdugumu dusunuyorum. Test cozmek denemenin yaninda cok farkli kaliyor ki ben her ay okulda 1 kez her haftada hic aksatmadan zaman denemelerine girdim. Ayni zamanda evdede kendime yaptim yani ayda en az 6 deneme yapiyordum, tabi ki son ay gunde ikiser tane deneme cozmek uzere hergun cozuyodum yani haftada yaklasik 14 deneme cozmus oluyodum genelde 9-10 tane cozuyodum ki buda az degil ama daha fazla olsa cok daha iyi olurdu. Deneme cozmek hem hizlandiriyor hem dikkati arttiriyor daha fazla soru tipi goruyosunuz daha fazla alisiyosunuz yani cok yarari oluyor son haftaya son gunlere birakmayin deneme cozmeyi sakin ihmal etmeyin. Tabiki sureli cozuceksiniz, suresiz cozmek olmaz. Hep ayni yayinin degil farkli farkli yayinin denemlerini alin. Zaman denemesi, zirve ,guvender, fem denemelerinden cozdum ben tavsiyede ederim. Guvender kolaydir. Zaman ve fem daha zordur. Zirvede bunlara gore zor degil. Bu anlattiklarim hem ygs hemde lys icin gecerli.

7-
 Daha onceki yazimdada anlattigim gibi bie konuya cok yuklenip kasmayin zaman kaybetmeyin. Yazarak calismak en iyi yazi teknigidir ama biraz zamaninizi alabilir. Konuyu ilk once calisin sonra kendiniz ozet cikarin anladiklarinizi puf noktalari yazin ve daha sonra ordan calismak size hem zaman kazandirir hemde kendi dokimanlarinizdan calismak akliniza hemen girmesiniz daha kolay anlamanozo saglar. Formulleri yazin, sebep sonc konu hakkinda ne onemliyse yazmadan gecmeyin ki bi daha calistiginizda ayni kitabi acip uzun uzun bos yazilarla birlikte okuyup zaman kaybetmeyin. Matematik ve geometri ve fizigi tabiki oturupta ezberlemeyin. En buyuk hata, anlamaya calisin nede oyle oldugunu vs. Formulu onunuze koyun ilk sayfadaki testleri formuller yaninizdayken baka baka cozun daha sonra formule bakmadan devam edin kalip olarak coze coze alisicaksiniz.

8-
 Dikkatinizi toparlamak icin yada sorularda dikkat hatalari yapmamak icin odanin isigi kisik yanmasin, masanizda ilginizi cekecek sey olmasin. Sanki gercek sinavdaymis gibi odaklanin dikkatinizi toplayin ve sorulari oyle okuyun. Kitap okuyarak ve fazla deneme cozerek dikkat hatalarini yenebilirsiniz. Benim en cok yaptigim sey dikkat hatasoyle sorulari yanlis yapmamdi. Iyi odaklanamamdi. Ama sinada gervekten sinavda oldugunuz icin kendiniz bir sekilde topluyorsunuz ve basariyodunuz ama siz yinede kendinizi hazirlayin. Benim hocam bana demistiki onada hocasi nalatmis ayni sorun hocamdada oldugu icin. Sinadayken yandaki bina yanmis, millet hep kacismis, artik nolduyysa olmus ama o hic duymamis o kadar iyi odaklanmis ki hicbisey farketmemis. Yani bu sizin elinizde, onemseyin geleceginiz icin.

9-
 Kiminin ailesi cocuklarimi cok sıkıyor ama tek demek istedigim sey kimsenin annesi babasi kendisi icin birsey istemiyorki. Hersey sizin geleceginiz icin, tum bu beklentiler. Sizin iyiliginiz icin, sizin icin en iyisini istedikleri icin doktor olmanizi istoyor mesela yada hukuk okumanizi buyuzden istiyorlar. Ama herseye ragmen baskasinin degil kendinizin isteklerine onem verin. Aileniz doktor diyor diye doktor olmak zorunda degilsiniz. Istemediginiz seyi okumak sizi sadece mutsuz yapar her ne olursa olsjn hedefleriniz sizin istediginiz bolumler olsun.

10- 
Arkadaslar kendinizin neler basarabilecegini yine en iyi kendiniz bilirsiniz. Herkes kendi kapasitesini bilir. Hayaliniz buyuk olabilir evet ama bir yerdede gerçekçi düşünmeniz gerekir. Ben gerçekçi düşünenlerdendim 500 puan yapıp tıpı kazanacağımı düşünmezdim tabiki sonuçta siz  son sone çalışmaya başladıysanız 200 puanlardan 500e çıkmak biraz hayal olur. Elbetteki istediğiniz şeyi başarmak için hırslı olun zaten eğer sizde bir azim,hırs ve çalışma isteği varsa ama bunlar bir süreliğine değilde devamlıysa kararlıysa tıpıda kazanırsınız hukuğuda mühendisliğide. :) İmkansız diye birşey yoktur. Benim tek demek istediğim çalışmayıp oturarak büyük hayaller kurmayın.

11-
 İstediğiniz üniversite ve bölümden emin olmalısınız diyorum ama bana şuana kadar ne olmak istiyorsun dediklerinde net birşey söylemezdim. Hep matematik ağırlıklı olsun derdim, net olarak gerçek olarak bilemezdim taa ki son seneye kadar. Zamanla ne istediğinizi düşünün ne yapmak istiyosunuz, bu okuyacağınız bölüm sizin işiniz olucak. Ben matematiği çok seviyordum. Finans ilgilimi çok çekerdi,ilgilenirdim. Bankacı olmaya karar verdim. Nasıl? Matematik bölümünü kazandım. Matematik aracılığıyla isteğime kavuşucam inşallah. :) Yani demek istediğim sevdiğiniz alanlardan yola çıkın, bölümleri araştırın. Naparsanız işinizi severek yaparsınız. bunları düşünün. Bölüme karar verdikten sonra en iyi üniversiteleri ve bu üniversitelerde okuyan öğrencilerin yorumlarını internetten araştırın, üniversitelerin sayfalarını didikleyin. Üniversiteleri gezin. Ve bir hedef koyun. Aklınızdan bu üniversiteleri sırasıyla iyiden kötüye doğru dizip liste yapın. Girdiğiniz denemelerde hangisine yaklaştınız hangisini geçtiniz görün bu size çalışma isteği verecektir. Mesela girdiğim denemelerde şuan kazandığım üniversiteyi kazanabiliyordum hani geçen seneki puanıyla bakıyodum tabi.

12- 
Kendinizi hiç bilgisayar girmicem, telefona hiç bakmıcam diye kasmayın. Başlarda çok hırslandığım kendimi kısıtlıyordum kimi zaman 6 saat çalıştığım bile oluyordu sonra ne oldu? 2 hafta süper çalışarak geçti 3.hafta sıkkınlık bıkkınlık bitmişlik havası geldi ve hepsini bıraktım. Kim bilir kaç hafta boş boş çalışmadan oturdum. Birden kendinizi kasarsanız sonra bunalıma girer uzun süre çalışmassınız. Buda size büyük vakit kaybı yaşatır. önceki haftalarda boşuna okadar kasmış olursunuz. Okuldayken test çözmeyi ihmal etmeyin ki eve gelince yapacaklarınız hafiflesin. Akşamları dinlenin. Ders çalışırken telefonun tüm sesinide kapatın. Tv izleyin, oyun oynayın, gezin tozun sadece vakitli yapın.

13- 
Benim en büyük sorunumdan biride hızdı. Okadar yavaş okuyodumki türkçe sorularınız hiç yetiştiremiyordum. Hızlı okuyuncada anlamıyordum yada atlaya atlaya okuduğumdan eksik anlıyordum başa dönüp tekrar okumakta ekstra zaman kaybı yaşatıyodu. Yani soruyu tekrar okumaktansa yavaş anlayarak okurum daha iyi tabi ama biyerde hızlanmak lazım. Hızlanmanın en güzel en kolay yolu günde 10 soru yada 1 test paragraf sorusu çözmek. Bunun kadar iyi bir çözüm yok, okadar faydası oluyorki size anlatamam. Birgünde 10 soru paragraf çözseniz nolurki, üşenmeyin. Çok hızlanıyorsunuz, çok faydası oluyor.

----

Sizin için hazırladığım soru-cevap lar bu şekildeydi. Sizinde soru yada sorunlarınızı bekliyorum. Memnuniyetle cevaplarım :) Ayriyetten yorumlarınızıda merakla bekliyorum. Diğer yazılarımıda okumadn geçmeyin :) İyi çalışmalar ! :)

Bloğumun sağ tarafında bulunan 'bu siteye katılın' yazan mavi butona tıklayıp beni takip etmek istermsiniz? Yazılarımıda kaçırmamış olursunuz:)

Sevgilerle YasminDelRey

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bumerang - Yazarkafe
back to top